Naším cílem je neustále zlepšovat a profesionalizovat oblast zadávání veřejných zakázek. Uvědomujeme si, že podnikání v oblasti administrace veřejných zakázek není zásadním způsobem regulováno, a proto si klademe za cíl zvyšovat kvalitu poskytovaných služeb administrátorů veřejných zakázek.
Základní informace
Unie administrátorů veřejných zakázek je zapsaným spolkem sdružující subjekty, které se zabývají administrací veřejných zakázek nebo jiným způsobem přispívají k rozvoji administrace veřejných zakázek. Unie si klade za cíl sdružovat společnosti zabývající se administrací veřejných zakázek a profesionalizovat zakázkové prostředí.
Unie má své sídlo v Brně, kde mimo jiné sídlí také Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Působnost je však celorepubliková.
Zakládajícími členy Unie jsou Public Market Advisory s.r.o., HAVEL & PARTNERS s.r.o., advokátní kancelář, Compet Consult s.r.o., QCM, s.r.o.
Unie si klade za cíl sdružovat společnosti zabývající se administrací veřejných zakázek a profesionalizovat zakázkové prostředí.
Vedení unie
Vedení unie je tvořeno předsedou a třemi místopředsedy. Předseda je statutárním orgánem Unie, který jedná za Unii, a společně s místopředsedy tvoří předsednictvo.
JUDr. Michal Šilhánek Předseda
Michal vystudoval Právnickou fakultu Masarykovy univerzity v Brně. Od roku 2009 se věnuje především problematice zadávání veřejných zakázek, včetně zakázek spolufinancovaných z různých dotačních titulů, a vzdělávání klientů v téže oblasti. Od ledna 2018 je advokátem zapsaným v České advokátní komoře. Ve společnosti má na starosti zejména vedení celé skupiny a oblast vzdělávání.
Mgr. Adéla Havlová, LL.M. Místopředsedkyně
Adéla Havlová je partnerem a společníkem advokátní kanceláře HAVEL & PARTNERS, ve které působí od roku 2006. Je spoluzodpovědná za oblast veřejného sektoru, kde se zaměřuje zejména na právo veřejných zakázek a koncesí, a to na procesní zadávací postupy a nastavení struktur vztahu s dodavateli, na méně obvyklé druhy zadávacích řízení, soutěže o návrh a předběžné tržní konzultace, plnění publikačních povinností, nastavení opcí, řešení následných otázek spojených s realizací zakázek včetně změn závazků ze smluv a na zastupování před Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže.
Její tým byl průkopníkem zavedení systému kvalifikace pro sektorové veřejné zakázky. Vedle centrálního a sdruženého zadávání se věnuje též přeshraničním společným zadávacím postupům, využití metody Best Value a sociálně odpovědnému zadávání. Věcně se zaměřuje zejména zadávání odborných a specifických služeb a koncesí, výstavby, dopravy (od výstavby infrastruktury po zajišťování veřejných služeb v přepravě cestujících), IT, zdravotnictví, nákup materiálu, specifických dodávek, investičních celků a energií. Pravidelně publikuje a přednáší v rámci odborných konferencí a seminářů.
Kromě působení v advokacii a v UNIAVEZ je členkou výkonného výboru Asociace pro veřejné zakázky (AVZ) a vede pracovní skupinu Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) pro oblast veřejných zakázek. Od r. 2013 působí v expertní skupině MMR pro novelizaci zákona o veřejných zakázkách coby zástupce ARI. Od r. 2014 je členem rozkladové komise předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Od roku 2014 je Adéla Havlová uváděna jako jedna z tuzemských odborníků v oblasti zadávání veřejných zakázek v prestižní publikaci Who‘s Who Legal: Government Contracts (dříve sekce Public Procurement Lawyers).
Veřejným zakázkám se začala věnovat již v roce 1995, kdy vstoupil v účinnost historicky první zákon o zadávání veřejných zakázek vydaný pod číslem 199/1994 Sb. Do roku 2001 pracovala jako vedoucí oddělení veřejných zakázek Statutárního města Liberec, které jako jedno z prvních pracovišť v České republice, specializující se čistě na veřejné zakázky, pomohla založit.
V roce 2002 založila poradenskou společnost Compet Consult s.r.o., která se administraci veřejných zakázek a poradenství v této oblasti věnuje dodnes a která má v portfoliu stovky úspěšně zadaných veřejných zakázek.
Martina stála rovněž u zrodu Asociace veřejných zakázek (dále jen AVZ) v roce 2006, kdy Compet Consult s.r.o. je jejím zakládajícím členem a Martina v ní od doby jejího založení působí jako členka Rady této organizace.
A nyní se Martina rozhodla podpořit i nový projekt, kterým je založení Unie administrátorů veřejných zakázek (dále jen UNIAVEZ). Hlavním účelem UNIAVEZ je profesionalizace služeb v oblasti administrace í veřejných zakázek a zvyšování kvality a odbornosti subjektů působících v této oblasti. Nejde tedy o duplicitu ve vztahu k AVZ, která sdružuje zadavatele, dodavatele i poradce, ale o profesně zaměřený spolek, jehož cílem je hledat a nastavit úroveň pro kvalitní výkon administrátorských služeb.
David Horký vystudoval Ekonomicko-správní fakultu Masarykovy univerzity a od roku 2001 je jednatele společnosti QCM, s.r.o., která se specializuje na elektronizaci veřejných zakázek v České republice. Účastnil se implementace systému elektronických tržišť a je aktivní v projektu FEN, který se snaží usnadňovat práci dodavatelům i zadavatelů zakázek.
QCM, s.r.o. poskytuje softwarové nástroje pro zadavatele i dodavatele – provozuje certifikované elektronické nástroje E-ZAK a Portál pro vhodné uveřejnění. Pro veřejnost nabízí celou řadu odborných školení zaměřené na oblast veřejných zakázek a práva. QCM si zakládá na tom, že služby administrace veřejných zakázek poskytuje již mnoho let s využitím převážně vlastních elektronických nástrojů.